Pääsiäisperinteitä, virtuaalimatkailua ja Lapin lomia

1900 -l. alku Hauskaa Pääsiäistä Lähde: Finna.fi

Pääsiäistä vietetään nyt virtuaalisin tapaamisin. Kumpuaisiko pääsiäisperinteistä hyviä meemejä? Tässä linkki SKS:n teemasivulle. Vapaapäiviä voi viettää myös virtuaalivierailuilla kulttuurin parissa tai perehtymällä hevoskyydin aikakauden matkakirjoihin. Pääsiäisperinteisiin on liittynyt jo sadan vuoden ajan matka pohjoisen hangille. Sitä todistavat vanhat lyhytelokuvat. Kenties niiden avulla saa hiihdon hurmaa someen?

Suomalaisen kirjallisuuden seuran kooste pääsiäisen perinteistä: Pääsiäinen

Kansalliskirjaston kokoelmista löytyy matkakirjoja ja -oppaita 1600-luvulta 1900-luvun alkuun. Hienoja kuvauksia Suomestakin. Kokoelma: Maantiede ja matkailu

Kansalliskirjaston vinkkikokoelma: Katso kulttuuriaarteita kotisohvalta

Virtuaalivierailulle museoon? Kotimaisia kohteita löytyy sivustolta Opi museossa ja museot.fi/vieraile virtuaalimuseoissa