Satakirjastojen asiakkaaksi voi nyt ilmoittautua verkossa

Satakirjastojen kirjastokortti

Satakirjastot ovat ottaneet käyttöön nettilomakkeen, jolla voi rekisteröityä kirjaston asiakkaaksi. Kirjastokortin voi noutaa seuraavana päivänä mistä tahansa Satakirjastojen toimipisteestä.

Lomake vaatii vahvan tunnistautumisen esimerkiksi pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Täytettyään ja lähetettyään nettilomakkeen asiakas voi noutaa kirjastokortin seuraavasta arkipäivästä lähtien haluamastaan Satakirjastojen toimipisteestä. Korttia noudettaessa asiakkaan on todistettava henkilöllisyytensä. Kortin hakuaikaa on 60 päivää hakemuksen jättämisestä.

Samalla lomakkeella voi lapsen huoltaja hakea korttia alle 15-vuotiaalle lapselleen.

Sähköinen hakemus nopeuttaa asiointia kirjastossa, kun asiakkaan tiedot ovat valmiina korttia haettaessa.

Kirjastokorttihakemus on Satakirjastojen yhteinen, mutta sen toteutus on Porin kaupungin palvelussa.

Satakirjastoilla on nyt käytössä myös lomake, jolla voi vaihtaa verkkokirjastossa käytettävän PIN-koodin, jos vanha koodi on unohtunut tai sitä ei vielä ole.  Myös tämä palvelu vaatii vahvan tunnistautumisen esimerkiksi pankkitunnuksilla.