Uutuusvahti: sähköposti-ilmoitus sinua kiinnostavista uutuuksista

Uutuusvahdin avulla voit saada ilmoituksen, kun sinua kiinnostavaa aineistoa lisätään kirjaston tietokantaan. Ilmoitus voi olla esimerkiksi lempikirjailijasi uutuuskirjoista, uusista e-kirjoista tai kirjastoon hankituista DVD-elokuvista. Näin pysyt aina ajan tasalla uutuuksista ja voit esimerkiksi tehdä niihin varauksia heti, kun ne on tilattu kirjastoon.

Ota uutuusvahti käyttöön tekemällä haku, joka löytää haluamasi aineistot. Voit tehdä haun esim. kirjailijan nimellä tai hakusanalla. Lisäksi voit rajata hakua vielä tarkemmin sivun oikean reunan suodattimilla. Kun haku löytää haluamasi aineistot, valitse Uutuusvahti oikean yläkulman valikosta, joka aukeaa painamalla nimeäsi. Uutuusvahdin käyttö vaatii, että olet kirjautunut sisään verkkokirjastoon.

Näet Uutuusvahti-välilehdellä viimeisimmät hakusi. Haku tallentuu automaattisesti Uutuusvahdiksi, kun valitset pudotusvalikosta, suoritetaanko uusien aineistojen haku päivittäin vai viikoittain.

Jos haku ei tallennu automaattisesti, tallenna uutuusvahti painamalla plusmerkkiä. Voit tallentaa haun myös ilman uutuusvahdin asettamista painamalla plussaa. Tällöin et saa ilmoitusta uusista aineistoista, mutta pääset tekemään monimutkaisiakin hakuja nopeasti Uutuusvahti-valikon kautta.

Kun uutuusvahti on tallennettu, saat verkkokirjastolta sähköpostiisi viestin, kun hakuusi sopivia kirjoja ja muita aineistoja on lisätty kirjaston luetteloon. Esimerkkikuvissa näkyvällä haulla käyttäjä saa ilmoituksen kaikista Haruki Murakamin uusista kirjoista ja vanhojen kirjojen uusintapainoksista. Hakua voisi rajata vielä lisää vaikka vain suomenkielisiin kirjoihin tai pelkästään e-kirjoihin.

Uutuusvahti ja tallennetut haut näkyvät ylimmäisinä listassa Uutuusvahti-välilehdellä. Voit vaihtaa haun suorittamisen ajankohtaa pudotusvalikosta. Uutuusvahti poistetaan käytöstä painamalla haun vieressä näkyvää rastia.

Pääset muokkaamaan sähköpostiosoitetta, johon verkkokirjasto lähettää uutuusvahdin viestit, klikkaamalla Muokkaa-linkkiä hakutulosten yläpuolella.